چالشهای ریاضی در فیزیک
Paper ID : 1008-CNF (R3)
Authors
معصومه عالی جوانانگروه *
دبیر غیزیک/استان آذربایجان شرقی- شهرستان ورزقان- منطقه خاروانا- مدرسه چهارده معصوم اندریان
Abstract
در فرآیند آموزش و یادگیری، تسلط بر ریاضیات و مفاهیم آن، دانش آموزان را در یادگیری فیزیک یاری می‌کند. هدف از این پژوهش، تحلیل مشکلات معلمان فیزیک در انجام فرآیند تدریس و یادگیری مفاهیمی که نیازمند اطلاعات ریاضی در دبیرستان‌های متوسطه است. نتایج تحقیق نشان داد که وجود مشکلات عدم همزمانی در نظم مواد ریاضی و فیزیک که مانع از فرآیند یاددهی و یادگیری می‌شود. ترتیب جدید مواد آموزشی و یادگیری در ریاضیات و فیزیک برای پوشش مسائل مورد نیاز است.
Keywords
چالش ریاضی، یاددهی و یادگیری، فرآیند تدریس
Status: Accepted (Poster Presentation)