انجام هدفمند ودقیق ارزشیابی تکوینی درس فیزیک با نرم افزار تعاملی معلم ساخته
کد مقاله : 1012-CNF (R3)
نویسندگان:
مصطفی سهرابلو *
آموزش وپرورش،بیجار،ایران
چکیده مقاله:
باتوجه به اهمیت بحث ارزشیابی تکوینی در فرآیند یاددهی-یادگیری، وازسوی دیگرنیاز معلمان ودانش آموزان به کسب اطلاعات کمی وکیفی مناسب ودقیق ومداوم ودردسترس ازوضعیت یادگیری ورشد دانش آموزان وعدم ارائه مناسب این موارد ازطریق ارزشیابی فعلی ودفترنمره های موجود، نگارنده (دبیر فیزیک) متوسطه اول پیرتاج،تلاش نمود درطی این اقدام پژوهی تاباتوجه به اهمیت موضوع ارزشیابی تکوینی دردرس فیزیک وتاثیر نرم افزارهای تعاملی درآموزش وارزشیابی،با طراحی نرم افزار«ارزشیابی تکوینی تعاملی وپویای فیزیک»،کیفیت ارزشیابی تکوینی رادردرس فیزیک افزایش دهد وبه دنبال آن کیفیت تدریس وعلاقه وانگیزه دانش آموزان به شرکت فعال در مباحث درس فیزیک افزایش یابد.که نگارنده توانست با بهره گیری از ویژگیهای تعاملی ومفید این نرم افزار،ضمن شناسایی مناسب نقاط ضعف وقوت تدریس و وضعیت یادگیری ورشد دانش آموزان،برنامه ریزی های درسی رادرجلسات بعدی بهتر ودقیق تر مدیریت نماید وکیفیت ارزشیابی تکوینی فیزیک رانسبت به قبل افزایش دهد وارزشیابی تکوینی هدفمند ودقیق تری اجراکند ودانش آموزان رادرکلاس فعال تر نماید.
کلیدواژه ها:
ارزشیابی تکوینی،طراحی نرم افزار،فیزیک،ارزشیابی تعاملی ،ارزشیابی هدفمند،اقدام پژوهی
وضعیت : مقاله برای ارائه به صورت پوستر پذیرفته شده است
چهارمین همایش ملی آموزش فیزیک (pck)