تأثیر آموزش تلفیقی مبتنی بر STSE بر دانشآموزان مقطع نهم متوسطه دوره اول |
کد مقاله : 1015-CNF (R1) |
نویسندگان |
مهدی مومنی * آموزش و پرورش |
چکیده مقاله |
هدف پژوهش حاضر بررسی رویکرد تلفیقی دانشآموزان پایه نهم متوسطه دوره اول در درس علومتجربی با نگرش ویژه بر جریانهای STSE میباشد. در این پژوهش، از روش تحقیق شبهآزمایشی با یک گروه کنترل و یک گروه آزمایش با یک پسآزمون استفاده شده است. بدین منظور از جامعه آماری یعنی کل دانشآموزان پایه نهم شهرستان طرقبه که دو کلاس 29 نفری از آن ها بهعنوان نمونه آماری در دسترس از نظر جریانهای STSE آموزشدیدهاند و سپس از آن ها پسآزمون گرفته شد. ابزار جمعآوری اطلاعات پسآزمون بود که این سؤالات توسط سطوح یادگیری بلوم سطوح بندی شد. نتایج بهدستآمده از جداول و نمودارهای گروه کنترل و آزمایش متوجه میشویم که پرداختن به جریانهای STSE منجر به افزایش نمرات دانشآموزان میشود. |
کلیدواژه ها |
STSE، پایه نهم، متوسطه اول، علومتجربی، آموزش تلفیقی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |