آموزش فیزیک با الگوی جهانیIBL برای شناخت جهان
کد مقاله : 1019-CNF (R3)
نویسندگان:
فرهاد کریمی *
دبیر فیزیک آموزش و پرورش ناحیه 2 شهرستان ری
چکیده مقاله:
هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی الگوی جهانی یادگیری مبتنی بر کندوکاو(IBL) در آموزش فیزیک برای شناخت جهان است. شواهد بسیاری نشان می‌دهند که آموزش فیزیک درک فوق العاده‌ای برای شناخت جهان هستی ارائه می‌دهد. در این روش نه تنها هیچ مفهومی مانند نور در طبیعت بدیهی نیست، بلکه با تفکر انتقادی حاصل از این الگوی نوین و فعال جهانی، می‌توان برای هر کلمه‌ی به ظاهر بدیهی، تعریف و ایده‌ای خلاقانه و معنادار ارائه داد. الگوی یادگیری مبتنی بر کندوکاو (IBL) یکی از روش‌های نوین و فعال یادگیری در آموزش فیزیک است که مهارت‌های تفکر انتقادی و درک مفهومی را افزایش می‌دهد و از این رو مهارت‌های کافی را برای شناخت جهان هستی برای دانش‌آموزان فراهم می‌آورد.
کلیدواژه ها:
آموزش فیزیک، الگوی جهانی، نور، مبتنی برکندوکاو، شناخت جهان
وضعیت : مقاله برای ارائه به صورت پوستر پذیرفته شده است
چهارمین همایش ملی آموزش فیزیک (pck)