مروری بر مطالعات حل مسئله در آموزش فیزیک |
کد مقاله : 1024-CNF (R2) |
نویسندگان |
محمد دلاور *1، محمد برزگر2، ملیحه تیموری3 1دبیر فیزیک/آموزش و پرورش 2دبیر/آموزش و پرورش 3معاون آموزش متوسطه/آموزش و پرورش ناحیه یک مشهد |
چکیده مقاله |
نظامهای آموزشی امروزه با هدف پرورش افرادی با مهارتهای قرن 21 بهعنوان یک ضرورت جهانی برنامهریزی میکنند و مهارت حل مسئله یکی از مهمترین مهارتهایی است که بهعنوان یک نیاز برای جامعهی امروزی ظهور کرده است. درحالیکه دانشآموزان در یادگیری درس فیزیک مشکلات متعددی دارند آموزش حل مسئله یکی از مهمترین مباحث آموزش فیزیک است. در حین تلاش برای حل مسائل فیزیک، دانشآموزان اغلب بیان میکنند که سؤالات را درک میکنند، قوانین فیزیک را میدانند همچنین آنها بسیاری از مسائل مشابه را حل میکنند، اما در حل مسائل جدید که با مسائل قبلی متفاوتاند به چالش کشیده میشوند. هدف این مطالعه ارائه مروری بر پژوهشهای صورتگرفته در زمینهی حل مسئله در آموزش فیزیک باتوجهبه سطح دانشآموز، روششناسی و توسعه راهبردهای حل مسئله بهصورت زمانی است. |
کلیدواژه ها |
آموزش فیزیک، حل مسئله فیزیک، مطالعات حل مسئله فیزیک |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |