مطالعه میدانی در مورد تأثیر آموزش یکپارچه مبتنی بر سرگرمی بر نتایج یادگیری فیزیک در دبیرستان
کد مقاله : 1028-CNF (R1)
نویسندگان:
آمنه محمودی *
دبیر فیزیک
چکیده مقاله:
این پژوهش با هدف بررسی اثربخشی آموزش تلفیقی فیزیک در دبیرستان با استفاده از کاردستی بر دانش‌آموزان انجام شده است. این مطالعه مشکلات موجود در آموزش سنتی فیزیک را بررسی می‌کند و راه‌حل‌هایی را برای بهبود نتایج تدریس پیشنهاد می‌کند. روش تحقیق شامل مطالعه میدانی با آزمون های پرسش و پاسخ، آزمون های عینی و تجزیه و تحلیل آماری داده های به دست آمده است. یافته های مطالعه نشان می دهد که ادغام آموزش فیزیک با کاردستی های سرگرم کننده به طور قابل توجهی نتایج یادگیری، مشارکت و علاقه دانش آموزان به فیزیک را بهبود می بخشد. تجزیه و تحلیل آماری داده ها از این فرضیه تحقیق حمایت می کند که آموزش تلفیقی فیزیک نسبت به روش های تدریس سنتی مؤثرتر است. این مطالعه نتیجه می گیرد که ادغام کار دستی با آموزش فیزیک تأثیر قابل توجهی بر یادگیری دانش آموزان دارد و تحقیقات بیشتر در این زمینه را پیشنهاد می کند.
کلیدواژه ها:
آموزش تلفیقی، مزرعه ی کارآفرینی، یادگیری با تفریح، مطالعه میدانی
وضعیت : مقاله برای ارائه به صورت پوستر پذیرفته شده است
چهارمین همایش ملی آموزش فیزیک (pck)