طراحی الگوی تدریس موثر در آموزش درس فیزیک
کد مقاله : 1030-CNF (R2)
نویسندگان
پگاه خاکی *
اداره آموزش و پرورش شهرستان ساوجبلاغ
چکیده مقاله
هدف اصلی پژوهش حاضر ارائه الگوی جامع تدریس موثر در آموزش درس فیزیک در دوره دوم متوسطه می باشد. جامعه آماری تحقیق شامل 10 نفر از خبرگان در حوزه آموزش فیزیک می باشد که در بازه زمانی اول فروردین 1401 تا 30 آذر 1401 انجام شده است. ابزار پژوهش ، مصاحبه بود که تا اشباع نظری داده ها ادامه یافت. از خبرگان پژوهش 12 سوال با پاسخ باز پرسیده شد. تحلیل داده های مصاحبه با استفاده از رویکرد گراندد تئوری انجام شد. نتایج نشان داد که پنج مقوله اصلی در مدل پارادایمی شامل روش تدریس حل مساله و مشارکتی، مدیریت زمان، ویژگی های فردی و شخصیتی معلم، ابزارهای کمک آموزشی، مهارت های تدریس موثر جهت الگوی تدریس موثر در آموزش درس فیزیک با اهمیت می باشد.
کلیدواژه ها
آموزش فیزیک، تدریس موثر، یادگیری
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی