الگوی تدریس هفت E در آموزش فیزیک |
کد مقاله : 1036-CNF (R4) |
نویسندگان |
زهره بحرانی * گروه ۴۳ رشته آموزش فیزیک مرکز آموزش عالی شهید رجایی اصفهان ایران |
چکیده مقاله |
در آموزش فیزیک مدل چرخه یادگیری هفت E، نسبت به الگوی تدریس پنج E کاملتر و بهتر پاسخگو است. زیرا مدل هفت E تجربیات دانش آموزان را اولویت بندی میکند. الگوی تدریس هفت E در واقع شکل توسعه یافته الگوی پنج E است. از جمله مزایای این روش میتوان به، کمک به یادگیری مفاهیم، به کارگیری دانش جدید در زندگی روزمره، بهبود مهارتهای حل مسئله و ... اشاره کرد. مراحل الگوی تدریس هفت E: ۱. استخراج کردن (Elicit) ۲. درگیر کردن (Engage) ۳. کاوش کردن (Explore) ۴. توضیح دادن (Explain) ۵. شرح و بسط دادن (Elaborate) ۶. ارزیابی کردن (Evaluate) ۷. گسترش دادن (Extend ) میباشد. مراحل 《استخراج کردن》و 《کاوشکردن》 برای برقراری ارتباط مطالب سالهای گذشته با مطالب جدید، به طور چشمگیری موثر است. در این مقاله ابتدا برای فهم دقیق نحوه به کار گیری روش هفت E، به توضیح مراحل روش پنج E و سپس افزودن مراحل جدید هفت E پرداخته شدهاست و در ادامه یک نمونه روش تدریس هفت E برای آموزش فیزیک ارائه شدهاست. |
کلیدواژه ها |
هفت E، آموزش فیزیک، پنج E |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |