بررسی تبعات آموزش مجازی درس فیزیک در پساکرونا برای دانش آموزان پایه دهم: چالش ها و ارائه راهکار
کد مقاله : 1046-CNF
نویسندگان
آرزو گلستانی *1، مریم مسعودی1، اکرم بیگدلی1، هاجر فلاح‌نژاد2، فریده مهرگان1، سمیه رهبری1، سعید نصیری‌زارع3
1دبیر/آموزش و پرورش
2دبیر/ آموزش و پرورش
3دانشجو
چکیده مقاله
هدف پژوهش حاضر بررسی چالش‌هایی می‌باشد که دبیران فیزیک پایه دهم در سال تحصیلی جدید در پساکرونا با آن رو برو هستند. جامعه آماری دبیران فیزیک هستند که به صورت پراکنده از مناطق مختلف ایران انتخاب شده‌اند. حجم نمونه 124 نفر برآورد گردیده و شیوه نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب شده‌ است. ابزار گردآوری داده‌ها پرسشنامه است. داده‌های گردآوری شده با استفاده از شاخص‌های آمار توصیفی لیکرت و آزمون مقاسیه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته‌اند. از نتایج این پژوهش دریافت می‌شود که افت تحصیلی دانش آموزان پایه دهم در درس فیزیک در پساکرونا به واسطه آموزش مجازی در مقطع متوسطه اول و عدم یادگیری صحیح دروس علوم و ریاضی کاملا مشهود می باشد. لذا اختصاص بخشی از طرح درس فیزیک پایه دهم به مرور مباحث مرتبط در درس علوم سال های گذشته به عنوان یک ضرورت احساس می شود. همچنین مشخص کردن تکالیف مناسب و تغییر نحوه ارزشیابی دانش‌آموزان در پساکرونا می‌تواند راه‌حل مناسبی برای آموزش حضوری باشد.
کلیدواژه ها
درس فیزیک، پساکرونا، آموزش حضوری.
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی