بازسازی یک رویکرد آموزشی-تفکری برای یادگیری مفهومی نظریه نسبیت خاص |
کد مقاله : 1048-CNF |
نویسندگان |
Ahmad Kamalianfar *1، مطهره دشتی2، زهرا کاشفی1، سارا فلاح زاده3 1گروه آموزش فیزیک، دانشکده علوم، دانشگاه فرهنگیان 2گروه اموزش فیزیک، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران 3گروه آموزش فیزیک، دانشگاه فرهنگیان، تهران ایران |
چکیده مقاله |
نظریه نسبیت خاص انشتین از سرفصلهای دروس فیزیک مدرن و یا فیزیک پایه 4 دوره کارشناسی فیزیک می-باشد. رویکردهای آموزشی متنوعی برای غلبه بر مشکلات یاددهی-یادگیری مبحث نسبیت ارائه شده است. برخی از این اهداف عبارتند از: تقویت درک مفهومی، تقویت درک نسبیت به عنوان نمونهای از ماهیت علم، به دست آوردن انگیزه و اعتماد به نفس و نگرش نسبت به یادگیری فیزیک. در تحقیق حاضر ضمن مرور بدمفهومشهای شناخته شدهی این مبحث، یک رویکرد آموزشی-تفکری برای آموزش نظریه نسبیت خاص به دانشجویان دوره کارشناسی، دوره ضمن خدمت معلمان و همچنین دانشآموزان علاقهمند دوره متوسطه پیشنهاد شده است. |
کلیدواژه ها |
آموزش فیزیک، بدمفهومشهای نسبیت، نظریه نسبیت خاص، فیزیک مدرن |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |