تدریس نیروی ارشمیدس با اُلگوی جهانی STEAM
کد مقاله : 1049-CNF (R1)
نویسندگان
عبدالرضا شیرکوند *1، پرند شیرکوند2، ملیحه شه دوست3
1علوم تربیتی،دانشگاه فرهنگیان پردیس زینبیه شهرستان پیشوا
2دانشجومعلم، دانشگاه فرهنگیان/پردیس زینبیه شهرستان پیشوا
3دبیر، لیسانس، دبیرستان حضرت زینب س
چکیده مقاله
استیم ابتکاری آموزشی است که در دانشکدة طراحی رود ایسلند ایجاد شده و هدف آن نوآوری واقعی با ترکیب ذهن دانشمند یا متخصص با ذهن یک هنرمند یا طراح است. این مطالعه حاصل برگزاری یک کارگاه آموزشی علمی- عملی یک روزه با حضور دبیران فیزیک دوره دوم متوسطه شهرستان قرچک می باشد. هدف این مطالعه، اجرای رویکرد استیم به منظور فراهم کردن محیط یادگیری روان - پویا و مرتبط به هم و تدریس اثربخش و یادگیری تمام عیار فراگیران است. یافته های این مطالعه نشان دادکه آموزش مبحث نیروی ارشمیدس مبتنی بر روش استیم ، ضمن تکیه بر اصل خلاقیت و ایده پردازی، به معنای واقعی کلمه موانع سنتی جداکنندة پنج حوزة یادگیری را برطرف و این حوزه ها را برای دستیابی به یادگیری مبتنی بر اهداف برنامة درســی یکپارچه و منسجم می کند.
کلیدواژه ها
فیزیک ، استیم ، تلفیقی ، یادگیری تمام عیار ، نیروی ارشمیدس
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی