بررسی نرم‌افزارهای آموزش فیزیک برای دانش‌آموزان دوره‌ی ابتدایی
کد مقاله : 1053-CNF (R1)
نویسندگان:
مریم کیانی برازجانی *1، آرمین زاهدی2
1استادیار، دکترای شیمی، مدرس دانشگاه فرهنگیان، پردیس علامه طباطبایی، بوشهر، ایران
2دانشجوی کارشناسی علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی بوشهر
چکیده مقاله:
آموزش و پرورش در دنیای امروزی به مرحله‌ی جدیدی قدم گذاشته‌است. آموزش از طریق تکنولوژی و نرم‌افزارهای آموزشی نسبت به روش‌های سنتی و قدیمیِ تدریس پیشی گرفته‌است. آموزش مباحث فیزیک از درس علوم‌تجربی به دانش‌آموزان مقطع ابتدایی از گذشته با چالش‌هایی همراه بوده‌است. کج فهمی‌های رایج در آموزش فیزیک، فراموشی مطالب و عدم علاقه‌ی دانش‌آموزان از جمله مشکلاتی است که معلمان ابتدایی با آن روبه‌رو هستند. هدف از این پژوهش بررسی و معرفی پنج نرم‌افزار آموزشی در زمینه‌ی مباحث فیزیک می‌باشد که برای دانش‌آموزان دوره‌ی ابتدایی مناسب است. پژوهش حاضر به روش توصیفی – تحلیلی می‌باشد. براساس یافته‌ها استفاده از نرم‌افزارهای معرفی شده به افزایش سطح انگیزه دانش‌آموزان و فهم عمیق مطالب کمک می‌کند و شور و اشتیاق را برای آنان به همرا دارد. به معلمان گرامی توصیه می‌شود تا به فراخورِ امکانات و نیازهای دانش‌آموزان خود، فرصت استفاده از این‌گونه نرم‌افزارها را برای شاگردان فراهم کرده و در راستای معرفی آن به دیگر همکاران کوشا باشند
کلیدواژه ها:
نرم‌افزارهای آموزشی، فیزیک، دوره‌ی ابتدایی
وضعیت : مقاله برای ارائه به صورت پوستر پذیرفته شده است
چهارمین همایش ملی آموزش فیزیک (pck)