بررسی الزامات و میزان پیاده سازی روش استم یکپارچه در مراکز آموزشی و ارائه راهکار به منظور پیاده سازی
کد مقاله : 1063-CNF
نویسندگان:
فاطمه امیری *1، محمدرضا گل صفتان2
1عضو هیات علمی گروه فیزیک دانشگاه فرهنگیان واحد شیراز
2فاقد سمت آموزشی
چکیده مقاله:
روش استم یکی از جدیدترین روشهای آموزش علوم از جمله فیزیک است. در روش استم یکپارچه که به لحاظ نظری نسخه اصیل استم است، لازم است علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات در قالب پروژه های عملی به دانش آموز تدریس شود. در این مقاله در ابتدا به روش کتابخانه ای بررسی شده است که آیا روش استم یکپارچه با همه جنبه های مورد نظرش به شکل میدانی در مدارس و مراکز آموزشی پیشتاز در زمینه استم پیاده شده است. حاصل بررسیها این است که روش استم یکپارچه با همه جنبه های تئوری مدنظر هنوز پیاده سازی نشده است اما تلاشهایی در این زمینه انجام شده است و فضای کار برای کشور ما برای پیشگامی وجود دارد. در پایان پیشنهادی کاربردی برای پیاده سازی آموزش استم در ایران ارائه شده و برخی مزایای آن ذکر شده است.
کلیدواژه ها:
استم یکپارچه، الزامات، پیاده سازی
وضعیت : مقاله برای ارائه به صورت پوستر پذیرفته شده است
چهارمین همایش ملی آموزش فیزیک (pck)