بررسی مروری دلایل کج فهمی در یادگیری فیزیک
کد مقاله : 1066-CNF (R5)
نویسندگان:
ریحانه خجیر *1، زهرا احسانیان2، شقایق ولی زاده2
1دانشگاه فرهنگیان پردیس نسیبه واحد شهید شرافت ،تهران،ایران
2دانشگاه فرهنگیان پردیس نسیبه تهران واحد شهید شرافت،تهران،ایران
چکیده مقاله:
تشخیص کج فهمی و تصورات غلط در فیزیک باید توسط معلمان برای یافتن راهبردهای اصلاحی شناخته شود . سوالاتی که در این زمینه باید به آنها پاسخ داده شود عبارتند از : ( 1 ) چه ابزارهای تشخیصی برای یافتن تصورات غلط فیزیک موثر هستند ؟. ( 2 ) چگونه می توان تصحیح سوء برداشت موثر را انجام داد ؟ ( 3 ) چه موضوعاتی در مطالعه تصورات غلط رایج است و چه موضوعاتی هنوز وجود دارد و زیاد در مورد آن تحقیق نشده است ؟ این تحقیق از نوع مطالعه ی مروری بوده و جمع آوری اطلاعات با جست و جو در پایگاه های اطلاعاتی مانند گوگل اسکولار و پایگاه جهاد دانشگاهی صورت گرفته است. نتایج نشان می دهد که میان کج فهمی در فیزیک و همچنین
تصورات غلط ارتباط مستقیمی وجود دارد
کلیدواژه ها:
کج فهمی،آموزش فیزیک،باور غلط،تصورات غلط
وضعیت : مقاله برای ارائه به صورت پوستر پذیرفته شده است
چهارمین همایش ملی آموزش فیزیک (pck)