بررسی تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر آموزش فیزیک
کد مقاله : 1072-CNF
نویسندگان:
شعبان محمدی *1، حسین محمدی2، علی سلطانی3، حسین سیفی4
1دکتری ریاضی، آموزش و پرورش منطقه سرولایت، شهرچکنه، ایران
2کارشناسی ارشد مشاوره، آموزش و پرورش منطقه سرولایت،شهرچکنه،ایران
3کارشناسی ارشد فقه و حقوق، کارشناش مقطع متوسطه، آموزش و پرورش خراسان رضوی، اداره آموزش و پرورش منطقه سرولایت،چکنه،ایران
4کارشناسی ارشد ریاضی، آموزش و پرورش منطقه سرولایت،شهرچکنه،ایران
چکیده مقاله:
هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر آموزش فیزیک در استان خراسان رضوی با استفاده از روش معادلات ساختاری است. این پژوهش کاربردی و از نوع توصیفی همبستگی، مبتنی بر مدل معادلات ساختاری است. نمونه مورد مطالعه از معلمان شاغل در آموزش و پرورش شهرستان مشهد در سال 1402 انتخاب شد.با توجه به حجم جامعه در دسترس و باتوجه به فرمول تعیین حجم نمونه کوکران تعداد 80 پرسشنامه بین معلمان توزیع شد که از این میان تعداد 80 پرسشنامه دریافت شد. نرخ بازگشت پرسشنامه ها 80 درصد است.جهت آزمون فرضیه ها و بررسی معنی داری پارامترها از نرم افزار اسمارت پی ال اس استفاده گردید. نتایج نشان می دهد که استفاده از اینترنت بر آموزش فیزیک تاثیر معناداری دارد. استفاده از نرم افزارهای تخصصی بر آموزش فیزیک تاثیر معناداری دارد. استفاده از پایگاه داده های علمی بر آموزش فیزیک تاثیر معناداری دارد. استفاده از رسانه های اجتماعی بر آموزش فیزیک تاثیر معناداری دارد.
کلیدواژه ها:
فناوری اطلاعات و ارتباطات، اینترنت، رسانه های اجتماعی، آموزش فیزیک
وضعیت : مقاله برای ارائه به صورت پوستر پذیرفته شده است
چهارمین همایش ملی آموزش فیزیک (pck)