تأثیر بازیوارسازی در آموزش الکترونیکی فیزیک به دانشآموزان |
کد مقاله : 1073-CNF (R1) |
نویسندگان |
سپیده حاجی عزیزی *1، مولود عبدالهی مقدم2، زهرا جوانی3 1دبیر دبیرستان حضرت زهرا، قلقلرود ، تویسرکان ، همدان ، ایران، 2دکترای رشته شیمی معدنی، دبیر دبیرستان زینبیه، ناحیه2 همدان، ایران 3کارشناس ارشد رشته ریاضی دبیر دبیرستان حضرت خدیجه، کبودراهنگ، همدان، ایران، |
چکیده مقاله |
تکنولوژیهای بر پایه اینترنت روز به روز با اهمیتتر شده و به تدریج منبعی با ارزش برای جایگزینی یا پر کردن خلأهای تدریس فعال در مدارس رسمی شدهاند. در این مطالعه سعی شد که از طریق یک بازبینی سیستماتیک به تاثیرات بازیوارسازی در آموزش آنلاین درس فیزیک پرداخته شود. بنابراین یک جستجوی جامع در منابعی که تاثیرات بازیوارسازی در آموزش آنلاین را بررسی کردهاند انجام شد و مزایا و چالشهای بازیوارسازی در آموزش آنلاین به خصوص در درس فیزیک مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان داد اگر در بازیوارسازی به طور صحیح از عناصر بازی مانند اهداف، پاداش ها و غیره استفاده شود سبب افزایش انگیزههای درونی و بیرونی در دانشآموزان و بهبود عملکرد تحصیلی آنها خواهد شد. استفاده از آزمونهای فیزیک به شکل بازیوار شده رغبت دانشآموزان برای کسب نمرات بالاتر را افزایش داد. همچنین، استفاده از اپلیکیشنهایی مانند کاهوت در ارزشیابی درس فیزیک باعث افزایش بازدهی نمرات و یادگیری معنادار شد. از طرفی، برنامه رایگانی به عنوان یک عنصر بازیوارسازی پیشنهاد شد که معلم از طریق آن میتواند تدریس مباحثی مانند پارامترهای تأثیرگذار بر رفتار دینامیکی سیستمها را با روش شبیهسازی تعاملی آموزش دهد. |
کلیدواژه ها |
بازیوارسازی، عناصر بازیوارسازی، مزایای بازیوارسازی، چالشهای بازیوارسازی در درس فیزیک |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |