چالش برقرای ارتباط بین روابط ریاضی و یادگیری مفهومی در فیزیک کوانتوم |
کد مقاله : 1075-CNF |
نویسندگان |
احمد عسگری1، طاها صدیقی نژاد1، سهراب اقایی *2 1دانشجوی کارشناسی پردیس شهید رجایی شیراز 2استاد در پردیس شهید رجایی شیراز |
چکیده مقاله |
در این مقاله ارتباط بین روابط ریاضی و درک مفاهیم فیزیک کوانتوم را بررسی میکنیم و در این مورد بحث خواهیم کرد که عدم درک این ارتباط چگونه مانع معناسازی درست دانش آموزان و دانشجویان در یادگیری فیزیک کوانتوم میشود. در ادامه درباره لزوم تدریس ریاضی صحبت خواهیم کرد و نشان خواهیم داد که آیا تدریس بر پایه ریاضیات منجر به درک درست از درس فیزیک کوانتوم میشود یا خیر؛ و در پایان یافتههای پژوهشهای گوناگون را بررسی خواهیم کرد. |
کلیدواژه ها |
آموزش فیزیک کوانتوم، ارتباط فرمول ریاضی به تدریس مفهومی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |