چالش برقرای ارتباط بین روابط ریاضی و یادگیری مفهومی در فیزیک کوانتوم
کد مقاله : 1075-CNF
نویسندگان:
احمد عسگری1، طاها صدیقی نژاد1، سهراب اقایی *2
1دانشجوی کارشناسی پردیس شهید رجایی شیراز
2استاد در پردیس شهید رجایی شیراز
چکیده مقاله:
در این مقاله ارتباط بین روابط ریاضی و درک مفاهیم فیزیک کوانتوم را بررسی می‌کنیم و در این مورد بحث خواهیم کرد که عدم درک این ارتباط چگونه مانع معناسازی درست دانش آموزان و دانشجویان در یادگیری فیزیک کوانتوم می‌شود. در ادامه درباره لزوم تدریس ریاضی صحبت خواهیم کرد و نشان خواهیم داد که آیا تدریس بر پایه ریاضیات منجر به درک درست از درس فیزیک کوانتوم می‌شود یا خیر؛ و در پایان یافته‌های پژوهش‌های گوناگون را بررسی خواهیم کرد.
کلیدواژه ها:
آموزش فیزیک کوانتوم، ارتباط فرمول ریاضی به تدریس مفهومی
وضعیت : مقاله برای ارائه به صورت پوستر پذیرفته شده است
چهارمین همایش ملی آموزش فیزیک (pck)