برسی آموزش فیزیک کوانتوم در مدارس کشور های مختلف
کد مقاله : 1095-CNF
نویسندگان:
طاها صدیقی نژاد1، احمد عسگری2، مسعود کاظمی3، سهراب آقایی *4
1داشگاه فرهنگیان پردیس شهید رجایی استان فارس شهر شیراز
2دانشجوی کارشناسی پردیس شهید رجایی شیراز
3دانشجوی کارشناسی پردیس شهید رجایی استان فارس شهر شیراز
4استاد دانشگاه شهید رجایی استان فارس شهر شیراز
چکیده مقاله:
برخی از کشورها تدریس مفاهیم فیزیک کوانتوم را در برنامه درسی خود قرار داده اند. این کشور ها بر این باورند که فیزیک کوانتوم فرصتی برای آشنایی بهتر دانش آموزان با فیزیک جدید است. تحقیقات در این حوزه نشان داده که فیزیک کوانتوم برای دانش آموزان چالش برانگیز است. در این مقاله به بررسی تجربه هشت کشور در این حوزه می پردازیم و یک پیشنهاد برای تدریس فیزیک کوانتوم در مدارس نیز ارائه خواهیم داد. همچنین با موضوعاتی که در مدارس تدریس می شوند آشنا می شویم و به بررسی روش تدریس فیزیک کوانتوم در مدارس می پردازیم.
کلیدواژه ها:
فیزیک کوانتوم
وضعیت : مقاله برای ارائه به صورت پوستر پذیرفته شده است
چهارمین همایش ملی آموزش فیزیک (pck)