طراحی چند رسانه ای و بررسی اثر آن در پیشرفت تحصیلی فیزیک دانش آموزان یازدهم تجربی مدرسه حضرت قائم فریمان (اصلاح شده)
کد مقاله : 1110-CNF (R1)
نویسندگان:
علی حبیبی *1، محمد ابراهیمی دباغ2، سیدعباس میرشجاعیان حسینی3
1آموزش و پرورش ، دبیر فیزیک
2استادیار دانشگاه فرهنگیان
3مربی دانشگاه فرهنگیان مشهد
چکیده مقاله:
هدف از اجرای این پژوهش بررسی تأثیر آموزش با کمک چند رسانه ای ساخته شده توسط محقق بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان یازدهم تجربی در درس فیزیک است. قسمت های اصلی این چند رسانه ای عبارتند از :1) شبیه سازی ها و آزمایشگاه مجازی 2 ) آزمایش واقعی به صورت فیلم 3) انیمیشن 4) نمودار مفهومی 5 ) تشبیه 6) واقعیت افزوده 7) دست سازه های آزمایشگاهی 8) پویش هر روز با فیریک . روش تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر اجرا نیمه تجربی است. نمونه آماری این پژوهش تعداد 30 نفر از دانش آموزان پایه یازدهم تجربی از مدرسه نمونه دولتی حضرت قائم فریمان در سال تحصیلی 1402-1401 است که در دو گروه کنترل (15 نفر) و آزمایش (15 نفر) دسته بندی شده اند. در گروه آزمایش تدریس با کمک نرم افزار چند رسانه ای و در گروه کنترل به شیوه معمول و سنتی انجام شده است . نتایج این تحقیق نشان می دهد که استفاده از چند رسانه ای محقق ساخته، بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان اثر مثبت دارد.
کلیدواژه ها:
پیشرفت تحصیلی، چند رسانه ای، شبیه سازی، آزمایشگاه مجازی، ، نمودار مفهومی، تشبیه، واقعیت افزوده
وضعیت : مقاله برای ارائه شفاهی پذیرفته شده است
چهارمین همایش ملی آموزش فیزیک (pck)